100%EMAIL en 100%driven worden onderdeel van United Playgrounds 2Artboard 91

Match Plan heeft Rick de Wit, Marc Borgers en Michael Straathof mogen begeleiden bij de verkoop van 100%EMAIL en 100%driven aan private equity partij Standard Investments. Ook heeft Match Plan de ondernemers geholpen met hun herinvestering in United Playgrounds.

100%EMAIL en 100%driven werden in 2015 opgericht en zijn sterke spelers op het gebied van email en marketing automatisering. Ze kunnen gezien worden als een verlengstuk van de marketingafdeling van hun klanten en creëeren data gedreven communicatie.

United Playgrounds

Diederik Breijer start United Playgrounds (UP), samen met de original founders LiveWall, Wave, 100%EMAIL, 100%driven en investeerder Standard Investment. United Playgrounds positioneert zich als een zogenaamde digital solutions group en bedenkt, ontwerpt en bouwt hoogwaardige end-to-end digitale producten, services, business solutions en data-gedreven marketingcampagnes.

United Playgrounds verenigt ondernemende marktleiders in de verschillende domeinen en biedt daardoor een compleet pallet aan oplossingen voor haar klanten, gebruikmakend van de schaal om zich commercieel en operationeel continu te blijven ontwikkelen. De komende jaren zal United Playgrounds toonaangevende bedrijven uit de sector door middel van overnames blijven toevoegen aan de groep.

Strategische keuze

Onderdeel worden van UP is voor 100%EMAIL een strategische keuze gericht op groei. Sinds de oprichting in 2015 heeft het bedrijf de ambitie de beste en grootste speler in hun expertise te zijn.

Door onderdeel te worden van UP is verdere groei mogelijk en kunnen bestaande en toekomstige klanten  nog beter geholpen worden met hun steeds complexer wordende vraagstukken. Hierbij blijft 100%EMAIL expert in hun eigen ‘playground’ (email- en marketingautomatisering).

Het vakgebied van digitale marketing is afgelopen jaren steeds professioneler geworden. Dit maakt dat ondernemingen die echt het verschil kunnen maken voor klanten, ondernemingen zijn met diepe ervaring op specifieke digitale marketing disciplines. Tegelijkertijd worden klantvragen steeds breder en krijgt digitale marketing een steeds centralere positie in de marketingstrategie van klanten. Met United Playgrounds wordt er optimaal ingespeeld op de veranderende markt.

Rol van Match Plan

Match Plan heeft het gehele verkooptraject inclusief de herinvestering in de groep begeleid. Zo hebben onze specialisten onder andere de onderhandelingen verzorgt, het boekenonderzoek gedaan en de contracten opgesteld. Vanuit Match Plan zaten Hans van de Pas, Yvo Bruin en Rens Knevels in het dealteam.

Datum van de deal: 2022-05-13

Namens Match Plan Fusies en Overnames waren betrokken bij verkoop United Playgrounds

Hans van de Pas

Hans van de Pas