Volledige profiel zien?

Registreer u hier gratis & gemakkelijk


Klik hier om in te loggen

Clicktight - Uniek concept éénkliks veterstriksysteem

Seed / Angel Investor / Entrepreneur sought for bringing Clicktight to the (world) market


Beschrijving

Clicktight - Uniek concept éénkliks veterstriksysteem

 

Clicktight is een oplossing om met één klik schoenveters vast te maken en weer los te maken. Voor hardlopers is dit een echte oplossing, want door Clicktight gaan veters gegarandeerd niet meer los (wat zelfs bij een dubbele knoop uiteindelijk wel het geval is). Maar ook voor dagelijks gebruik maakt Clicktight het aan- en uittrekken van schoenen een stukje makkelijker. Daarnaast is Clicktight een hippe toevoeging aan schoenen, en een platform voor branding.

 

Onderneming

De onderneming is een BV, opgericht en gehuisvest in Amsterdam. De oprichter is meerderheidsaandeelhouder, en zoekt een mede-aandeelhouder / investeerder om Clicktight te laten groeien.

 

Het product

Clicktight is ontwikkeld in samenwerking met 2 voormalige Olympisch marathonlopers, die ze uiteraard gebruiken. Ook Wilson Kipsang, die in 2013 een nieuw wereldrecord op de marathon van Berlijn liep met (toen nog) 2:03:23, gebruikt Clicktights. Het product is volledig ontwikkeld en al meerdere malen in kleinere batches in productie geweest. Clicktight is klaar voor productie in grotere hoeveelheden, alhoewel er (vrij eenvoudig) nog één verfijning kan worden aangebracht. Clicktight heeft patenten in de EU, Chinga, Brazilië en pending voor de VS.

 

Markt

Er zijn reeds meerdere veterstriksystemen; concurrenten in de markt zijn Hickies, Lock Laces en Homar. Alleen al op Amazon in de VS wordt er door deze partijen een jaaromzet van ca. $8,5 miljoen gerealiseerd, en dit is exclusief alle lokale Amazon-platforms, de eigen webshops van deze bedrijven, retailkanalen en overige websites gericht op schoenen-gadgets. Hickies haalde in 2016 $10 miljoen aan funding op bij private equity partijen.

 

Clicktight is het betere product (flexibeler inzetbaar, betrouwbaarder, makkelijker aan te passen aan de gewenste schoenspanning) en daarnaast biedt de vorm een scala aan mogelijkheden voor branding, reclame of eigen invulling. Doelmarkten zijn Sports, Kids and Luxury.

 

Financiën

Vanwege de ontwikkelfase van de onderneming, zijn de jaarlijkse opbrengsten totnogtoe zeer beperkt. Al het vermogen uit eerdere funding-rondes (c.€0,3 miljoen) is gestoken in de ontwikkeling van het prototype, de voorbereidingen voor (externe) productie, en het aanvragen van patenten.

 

Gezocht

Clicktight heeft nu een investeerder nodig die bereid is om een bedrag van ca. € 75.000 te investeren om hiermee de markt te benaderen. Op basis van test-runs, wordt gekeken welke click- en conversie-ratio's haalbaar zijn, en kan een beslissing worden genomen om het product breed op de markt te zetten. Voor deze vervolgstap is additioneel kapitaal nodig.

 

Geschikt voor

De investeerder die een "click" heeft met het product, en ervaring heeft met het vermarkten van dergelijke proposities (consumentenmarkt en evenementen/bedrijven). Dit kan een financiële rol zijn, een meewerkende rol, maar ook een MBI-invalshoek.

Omzet
€ 5,000
Aantal FTE
2-5
Regio
Nederland
Sector
Detailhandel, Overig
Type klanten
B2B en B2C
Profielnummer
#26827
Rechtsvorm
B.V.