RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd
Met deze datingapp gaat deze startup dé autoriteit worden binnen de datingwereld. Deze inclusieve datingapp is voor de serieuze single, maar zonder op dé spanning en fun van ‘het daten’ in te leveren. Dating is net als fastfood: best lekker, snel beschikbaar, maar weinig voedingswaarde. De missie van deze startup is om de dating-scene te onthaasten en singles te verbinden op de inhoud.
Bijzonderheden
Dit is een inclusieve datingapp met:
De markt
De single markt is groot en blijft maar groeien. In Nederland zijn er 2,9 miljoen singles en in Europa zijn dat er momenteel zelfs ruim 80 miljoen. Uit onderzoek blijkt dat 1/3 van alle singles in Nederland minstens 1 datingapp gebruikt: dat zijn 1 miljoen gebruikers. Daarvan is 40% zelfs dagelijks actief op een datingapp. Om de kans op liefde te vergroten hebben singles vaak meerdere datingapps op hun mobiel en daarom kunnen verschillende datingapps prima naast elkaar bestaan, ze versterken elkaar juist. In Nederland is de datingmarkt met ruim €700 miljoen omzet groot en wereldwijd werd er in 2021 ruim €4 miljard uitgegeven aan datingapps. Datingapps zijn niet meer weg te denken in de manier waarop mensen elkaar ontmoeten en de behoefte naar liefde is van alle tijden. Een onuitputtelijke niche die op een zeer primaire behoefte inspeelt: LIEFDE!
Status Quo
Samen met de app-ontwikkelaar heeft deze startup de MVP, alle app-pagina’s en de look and feel bepaald in de design sprint. En dit is ook uitgebreid getest met een divers testpanel. De oplevering wordt geborgd doordat ze een nauwe samenwerking aangaan met hun partner Dutch Coding Company. Zodra ze een GO geven op de verdere ontwikkeling is het team van deze partner al bekend met de denkwijze, doelen en wensen van de datingapp en kan de eerste versie van de app binnen 3 maanden gebouwd worden. Via de sociale mediakanalen en website van deze startup melden geïnteresseerde users zich aan, dit zodat de database met potentiële gebruikers groeit. Momenteel hebben zij enkele honderden volgers op Instagram en Facebook en zodra de app-ontwikkeling naar de volgende fase gaat zal ook de zichtbaarheid op deze kanalen geïntensiveerd worden en een goed uitgedachte prelanceringscampagne worden ingezet.
Groeistrategie
Ze lanceren in 3 rondes. Het is een bewuste keuze om binnen een centraal gebied de markt te veroveren, ervaring op te doen en natuurlijk goede matches te kunnen maken op lokaal niveau.
Dit zal resulteren in
Businessmodel
Het businessmodel bestaat uit een betaald abonnement die gebruikers extra functionaliteiten geeft voor een snellere en completere beleving van de app. In het financieel plan hebben zij gerekend met reeds bekende data: 30% van de gebruikers van een datingapp is bereid te betalen, gemiddeld € 5.50 p/m. Zij bieden hun abonnement vanaf € 15 p/m aan. Advertisement speelt maar een kleine rol in het verdienmodel, zeker bij de gratis gebruikers van de app. Echter de samenwerking met horecazaken zal wel een duidelijk verdienmodel worden naar mate het aantal gebruikers van de app groeit, horecagelegenheden kunnen adverteren om als ‘first date tip’ gepromoot te worden.
Onderscheidend vermogen
Team
Het team heeft de volgende ervaringen
Drie sterke persoonlijkheden met eenieder een eigen field of expertise. Zo is de ene founder jarenlang matchmaker én salesmanager geweest bij Nederlands grootste persoonlijke dating agency en is nu ruim 13 jaar commercieel manager van een aantal uitzendbureaus waar matchen dagelijkse kost is, maar focus op commerciële doelen behalen eveneens. De 2de founder was werkzaam in de recruitment waar zij ook de juiste verbinding moest maken én heeft zij ruime ervaring in eventplanning wat ingezet gaat worden in de marketingstrategie richting pers én het bouwen van een offline community en is de 3de founder dé marketingspecialist die zorgt dat zij vasthouden aan hun missie. Daarnaast de juiste uitstraling en tone of voice hebben én behouden. En verder goed de focus houden op “wie is onze klant” en hoe gaan we die bereiken.
Benodigd kapitaal
€150.000,-
Investeringsbehoefte
Brookz Sectormonitor Media, Reclame & Communicatie
Wil je een bedrijf kopen of je bedrijf verkopen in de sector Media, Reclame & Communicatie? Daar kan deze Brookz Sectormonitor voor de Media, Reclame & Communicatie jou bij helpen.
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd