Voor zorgverleners in de eerste lijn
Het betreft een overname van een online marketingbureau dat zich focust op de zorg. Circa 35 opdrachtgevers in het MKB. Levert full service-oplossingen op het gebied van online marketing:
Dit bureau is in 2017 opgezet als side-project door beide vennoten en is gezien de lage tijdsinvestering (0.28 FTE in 2019) erg winstgevend. Vanwege de focus op een niche, het concept en businessmodel is er sprake van autoriteit in de markt en een hoge mate van herbruikbaar van eerder uitgevoerd werk bij het werken aan nieuwe opdrachten. Dit houdt realisatiekosten laag en het concurrerend vermogen hoog.
Reden voor verkoop
De vennoten zijn van mening dat het opschalen van dit bureau een ander type ondernemer vereist. De twee compagnons hebben bovendien de wens om zich vooral creatief te ontplooien. Ze hebben gemerkt dat ze de meeste energie krijgen van concepten bedenken en nieuwe bedrijven opzetten. Opschalen vinden ze minder leuk. Hoe kansrijk en eenvoudig dat ook is met dit bureau. De verkoop betreft een activa-passiva transactie waarbij alle klanten, proposities, klanten data, het niche internetbureau concept, sales en marketing methoden en bijbehorende rechten overgenomen worden. Ideaal als uitbreiding op een bestaande onderneming of als quick start voor nieuwe ondernemers. Eventueel kan er besproken worden om (tijdelijk) gebruik te maken van de expertise van de compagnons, mits daar behoefte aan is.
Corona
De corona maatregelen hebben weinig invloed gehad op het resultaat. Het grootste deel van de inkomsten komen voort uit abonnementsgelden. Daarnaast is digitaal definitief het belangrijkste communicatiekanaal geworden voor zorgverleners.
Businessmodel
Er worden websites en online marketing campagnes gemaakt voor zorgverleners. Dit gebeurd vooral voor zorgverleners in de eerste lijn, zoals fysiotherapeuten en chiropractors. Buiten het opzetten van de websites en campagnes wordt er gebruik gemaakt van een winstgevend abonnementsmodel. De onderneming heeft een volledig kant en klaar en door geteste marketing en sales funnel ingericht om door te groeien.
Goed om te weten
Omzetgegevens & EBITDA 2019 en prognose 2020
Omzet prognose voor 2020
Omzetprognose 2020: € 31.654. De omzet ligt lager dan 2019 omdat de vennoten bewust hebben besloten minder tijd aan marketing en sales te besteden voor dit bureau t.o.v. 2019. De winstmarge zal wel hoger zijn dan 2019.
Overige informatie
De klantenkring is trouw en stabiel. Het bedrijf wil zich inzetten om trouwe klanten bij een goed bedrijf onder te brengen wat dezelfde waarden onderschrijft. Dat is een belangrijke factor in de keuze voor de ideale overnamekandidaat.
Profiel potentiële koper
Ideale uitbreiding voor gevestigde online marketingbureaus. Of voor startende ondernemers die dit bewezen en succesvolle online marketing bureau willen opschalen en niet het wiel opnieuw willen uitvinden.
Aangeboden belang
De verkoper wenst het volledige bedrijf (100%) te verkopen.
Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een Activa/passiva transactie, waarbij u eigenaar wordt van (een deel van) de bezittingen van de onderneming.
Geschikt voor
Deze onderneming is interessant voor strategische kopers/ investeerders. Het bedrijf is tevens interessant voor ondernemende MBI kandidaten met kennis van deze sector.
Omzet
€ 40.000
Aantal Fte
1
Regio
Niet locatie gebonden
Sector
IT, online & e-commerce, Media, reclame & communicatie
Type Klanten
B2B
Rechtsvorm
VOF
Profielnummer
#29617
Unieke 'Who is Who' van de Nederlandse overnamemarkt. Alle actieve (overname)advieskantoren, investeringsmaatschappijen en advocatenkantoren in één waardevolle uitgave van 252 pagina's (t.w.v. €24,95)!
Bestel nu!