Zoekt 150.000 euro aan financiering

Internationaal micro economisch platform zoekt participatie. Neem contact op via Brookz

OMZET

Op aanvraag

EBITDA

Op aanvraag

AANTAL FTE

2-5

REGIO

Niet locatiegebonden

SECTOR

Automotive, transport & logistiek
IT, online & e-commerce
Participatie

TYPE KLANTEN

B2B en B2C

PROFIELNUMMER

#29587

RECHTSVORM

Geen rechtsvorm

Beschrijving

Een decentrale app waarbij elke chauffeur zijn klanten community inbrengt in de app, zodat zijn eigen klanten eenvoudig hun vaste chauffeur kunnen bestellen. Klanten zijn dan verzekerd van een hoog serviceniveau en hun vaste chauffeur. Via de app kan de chauffeur ook aangeven wie de klant mag bedienen wanneer de chauffeur niet beschikbaar is. Indien beide groepen chauffeurs niet beschikbaar zijn, zoekt de app naar andere chauffeurs in de regio die ook aangesloten zijn op het platform.

Bijzonderheden
Het bedrijf verbindt alle kleine ondernemers in het grote netwerk. Daarnaast verbindt de onderneming de MaaS-aanbieders (mobility as a service) in het netwerk om voor de chauffeurs meer werk te genereren.

MaaS
MaaS is in Nederland behoorlijk in opkomst en er zijn inmiddels 7 proeftuinen door de overheid gefinancierd. MaaS is één app waarin je alle vormen van mobiliteit kunt boeken en betalen (trein, bus, tram, deel-auto, deelfiets, step en taxi). Doordat er in de kleinere steden geen taxi-apps beschikbaar zijn, is deze app de oplossing voor de MaaS-aanbieders. Inmiddels voert de onderneming met verschillende MaaS-aanbieders gesprekken.

Verdienmodel

  • De onderneming rekent gemiddeld €1,- voor de ritafhandeling als een chauffeur zijn eigen klanten bedient;
  • Het bedrijf rekent gemiddeld €1,50 als een back-up chauffeur de klant bedient. Van die €1,50 krijgt de chauffeur die de klant aangebracht heeft een kick-back van €0,50.
  • In app-betalingen neemt de onderneming een kleine marge op de kosten die de payment provider ons in rekening brengt. Marge is +/- €0,05 per transactie en 1,4% over de ritprijs.
  • MaaS-aanbieders: de onderneming heeft 15% marge op alle ritten die via het MaaS-platform afgehandeld worden en MaaS krijgt 5% daarvan. De onderneming bepaalt de ritprijs en afhankelijk van het volume kan in een later stadium een hogere marge bedongen worden door de chauffeurs een hoger % te laten betalen.

Schaalbaar
Het bedrijf is oneindig schaalbaar en eenvoudig uit te breiden naar andere landen. Om een land aan te sluiten moet het bedrijf 4 aspecten inregelen (de app is al te downloaden in de Apple Store en Google-store):

  • Taal (de apps zijn al in Engels, Duits, Nederlands en Spaans);
  • Service typen (soort voertuigen);
  • In app tariefberekening (per landen/regio’s kunnen de tarieven verschillen);
  • Commissiestructuur (in landen met een lage ritopbrengst kunnen we geen €1,- per rit in rekening brengen).

Voordelen chauffeur

  • Eigen werktijden (zijn klanten worden opgevangen door het netwerk);
  • App kan de ritprijs vooraf berekenen;
  • Routebegeleiding;
  • 24/7 beschikbaarheid;
  • Extra ritten (Maas en klanten die van het systeem die vanuit andere regio’s komen);

Voordelen klant

  • Eigen persoonlijke chauffeur (goede service en vertrouwd);
  • Chauffeur-rating;
  • Vooraf duidelijkheid over de ritprijs (klant heeft ook de keuze om voor de meter tarief berekening te kiezen);
  • Keuze hoe te betalen: cash bij de chauffeur of in app middels iDeal of creditcard;
  • Ritkwitantie automatisch in email na einde rit.

Actief in

  • Barcelona: binnen 2 weken na de start hebben zich ruim 650 chauffeurs aangesloten. Doordat in de grote steden de chauffeur en de klant anoniem zijn, moet er behoorlijk geïnvesteerd worden in marketing. Immers kent de klant zijn chauffeur niet en andersom. Omdat er op dit moment geen geld is om actief aan marketing te doen, heeft de onderneming besloten om zich in eerste instantie te richten op de thuismarkt en in Spanje de chauffeurs te motiveren om klanten aan te sluiten. Corona heeft natuurlijk ook z’n effect op het gebruik van taxi’s.
  • Libanon: de lokale partner start na lockdown met de lancering in Libanon.
  • Duitsland: het bedrijf voert momenteel gesprekken met een Duitse partner.
  • Nederland: zie eerdere opmerkingen. Maastricht start nog dit jaar met 5 voertuigen en Eindhoven zal naar verwachting in januari starten i.c.m. de start van MaaS.
  • België: het bedrijf voert op dit moment gesprekken met de MaaS-aanbieders.

Call to action

  • Het bedrijf zoekt €150.000,- (eerste ronde) financiering om ons 10 maanden in de lucht te houden en om onze doelstelling te halen om binnen 5 jaar € 2.140.802,- omzet p/jr te halen (worst case);
  • De onderneming biedt 21% van de aandelen.

Hoe wordt de investering ingezet

  • Oprichten BV in Nederland:
  • Verplaatsen IP en source code naar Nederland (is nu in Pakistan);
  • Aanstellen product manager zodat source code in Nederland gehost wordt;
  • Promotie in 27 kleinere steden (direct contact met lokale chauffeurs);
  • Lancering digitale promo-campagnes om de chauffeurs te engageren en groei klanten;
  • Extra features te bouwen: MaaS-api, online hotel bookingtool etc.
Worrel & Jetten

Kantoor uitgelicht

Ontwikkeling door overnames of fusies is een complex traject met verschillende invalshoeken met een diversiteit aan financiële en niet-financiële vraagstukken. Het team van Worrell & Jetten is uw ervaren overname- en strategisch adviseur die u helpt bij alle facetten van fusie of overname. Een optimale proces begeleiding en rendement.