Webshop huis-, tuin- en woonwarenhuis-artikelen

Webshop draaiende op whitelabel externe toeleveranciers


Beschrijving

De webshop verkoopt huis, tuin en woonwarenhuis-artikelen. Denk hierbij aan de 'bekend van tv'-segmenten, zoals de assortimenten van de Blokker/Marskramer. De webshop is een geautoriseerde verkoper en positioneert zichzelf als expert. De webshop heeft veel eigen content/informatie over deze producten, waardoor de webshop zich duidelijk onderscheidt van concurrentie en zeer goed scoort op SEO (veel organisch bezoek). 

Automatisch distributieproces
Producten zijn gekoppeld middels datafeeds, orders worden vol automatisch aan externe leveranciers doorgegeven en verzonden onder onze webshopnaam.

Kerncijfers

  • Omzet: +/- €113.000 per jaar;
  • Inkoopkosten: +/- €29.500 per jaar;
  • Gemiddelde orderwaarde: +/- €55 per order;
  • Conversie%: +/- 3,4% van de bezoeker doet een aankoop.

Uit het conversiepercentage blijkt ook dat de marktpropositie goed is en dat flink opschalen mogelijk is.

Klanten
De klantenkring van deze webshop bevindt zich momenteel hoofdzakelijk in Nederland (90%). Een groot deel van de omzet draait uit zichzelf door direct en organisch verkeer. Het uitgebreide productgamma stelt de onderneming in staat het gehele jaar actief te zijn.

Online verkoopkanaal
Het betreft een financieel gezonde webshop opgezet door een gerenommeerd online marketing-bureau. Gezien het hele proces geautomatiseerd is en er een warme overdracht mogelijk is, is deze webwinkel geschikt voor een fysieke woon/warenhuiswinkel die wegens corona wil uitbreiden naar een online verkoopkanaal.

Toevoegen producten
Eventueel kunnen de huidige eigenaren ondersteunen bij het toevoegen van producten aan het assortiment. De webwinkel heeft reeds 60.000 tot 70.000 bezoekers per jaar en een conversiepercentage van +/- 3,4%, waardoor bij het toevoegen van eigen producten deze als vanzelf zullen verkopen door het bestaande verkeer.

Team 
Het bedrijf heeft 0,3 FTE supportmedewerker/data entry-medewerker/grafische vormgever. De 0,3 FTE (freelance à €20 per uur) kan mee in de overname, maar ook vervangen worden door eigen mensen.

Oprichting
De onderneming is 6 jaar geleden opgericht door de huidige eigenaren.

Verkoopprijs
De webwinkel is ondergebracht in een BV. De verkoopprijs voor 100% van alle aandelen inclusief geautomatiseerde webwinkel en leveranciers bedraagt gezien de hoge marge (€113.000 omzet v.s. €29.500 inkoop) €167.500.

Potentie
De webshop is jaar op jaar groeiende heeft sterke posities op Google (meer dan 50 belangrijke zoekwoorden in de top-5) en biedt nog veel onbenut potentie, met name wanneer het productassortiment wordt uitgebreidt.

Reden voor verkoop
De huidige ondernemer wil meer tijd gaan besteden aan andere (zakelijke) activiteiten.

Aangeboden belang
De verkoper wenst de BV (100%) te verkopen.

Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een aandelentransactie, waarbij de koper aandeelhouder wordt van de huidige onderneming.

Prijs
De vraagprijs bedraagt € 167.500.

Omzet

€ 113.000

Winst

€ 70.000

Aantal Fte

1

Regio

Niet locatie gebonden

Sector

IT, online & e-commerce

Type Klanten

B2B en B2C

Rechtsvorm

B.V.

Profielnummer

#29630

Brookz 500: bestel jouw exemplaar!

Brookz 500

Unieke 'Who is Who' van de Nederlandse overnamemarkt. Alle actieve (overname)advieskantoren, investeringsmaatschappijen en advocatenkantoren in één waardevolle uitgave van 252 pagina's (t.w.v. €24,95)!

Bestel nu!