ABN Amro investeert in SMS-bedrijf

Redactie team, Brookz | February 12, 2015

TTC is actief in ontwikkelingslanden en opkomende markten, waar de lokale bevolking vaak geen computer heeft maar wel een telefoon. In opdracht van overheden, bedrijven of hulporganisaties voorziet TTC met gebruik van sms de lokale bevolking van informatie over belangrijke onderwerpen, zoals gezondheid of het verbeteren van de oogst. Ook helpt het NGO’s (non-gouvernementele organisaties) aan belangrijke informatie door vragen te stellen via sms.

Snelle groeier

Zeven jaar geleden begon het bedrijf met een informatiecampagne in Oeganda, om mensen aan te sporen zich te laten testen op hiv. Inmiddels is TTC actief in 23 landen en heeft 32 medewerkers. De afgelopen drie jaar groeide de omzet (€1,7 mln) met 207%, waarmee het behoorde tot de 50 snelste groeiers van Nederland.

Nieuwe markten

De nieuwe investering wil medeoprichter Hajo van Beijma vooral gebruiken om uit te breiden naar strategisch nieuwe markten, zoals Congo en Indonesië. ‘De afgelopen jaren gingen we naar nieuwe landen als opdrachtgevers dat aan ons vroegen. Dat is op zich prima, maar daardoor hadden we nooit echt strategisch de touwtjes in handen. Nu kunnen we makkelijker op eigen initiatief markten aanboren, die voor ons belangrijk kunnen zijn.’

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen