ABN Amro investeert in SMS-bedrijf

2015 M02 12

TTC is actief in ontwikkelingslanden en opkomende markten, waar de lokale bevolking vaak geen computer heeft maar wel een telefoon. In opdracht van overheden, bedrijven of hulporganisaties voorziet TTC met gebruik van sms de lokale bevolking van informatie over belangrijke onderwerpen, zoals gezondheid of het verbeteren van de oogst. Ook helpt het NGO’s (non-gouvernementele organisaties) aan belangrijke informatie door vragen te stellen via sms.

Snelle groeier

Zeven jaar geleden begon het bedrijf met een informatiecampagne in Oeganda, om mensen aan te sporen zich te laten testen op hiv. Inmiddels is TTC actief in 23 landen en heeft 32 medewerkers. De afgelopen drie jaar groeide de omzet (€1,7 mln) met 207%, waarmee het behoorde tot de 50 snelste groeiers van Nederland.

Nieuwe markten

De nieuwe investering wil medeoprichter Hajo van Beijma vooral gebruiken om uit te breiden naar strategisch nieuwe markten, zoals Congo en Indonesië. ‘De afgelopen jaren gingen we naar nieuwe landen als opdrachtgevers dat aan ons vroegen. Dat is op zich prima, maar daardoor hadden we nooit echt strategisch de touwtjes in handen. Nu kunnen we makkelijker op eigen initiatief markten aanboren, die voor ons belangrijk kunnen zijn.’

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!