Marktleider cadeaukaarten neemt De Nationale Kadobon over

Redactie team, Brookz | January 24, 2014

Bedrijven te kopen

Didix beheert cadeaukaarten voor bedrijven als de Bijenkorf, KARWEI, Perry Sport en Intratuin. Tevens heeft het Amsterdamse bedrijf eigen cadeauconcepten, zoals RestaurantCadeau, BioscoopCadeau en HEMA lekker weg-belevenisboxen. De Nationale Kadobon is sinds jaren al een begrip in Nederland; sinds 2010 is het concept vernieuwd in een online formule waarbij de consument de cadeaubon online kan verzilveren op een speciaal platform waar vele winkeliers met hun assortiment zijn samengebracht.

 

‘De slagkracht van Didix zal de groei van de onderneming in Nederland versnellen en zal ons in staat stellen onze internationale ambities te verwezenlijken’, legt oprichter Olivier Chevalier (De Nationale Kadobon) de bedrijfsverkoop uit.’ Oprichter Boudewijn Jansen (Didix): ‘De Nationale Kadobon heeft een uitstekende positie in de Nederlandse cadeaukaartenmarkt weten te bereiken en is klaar om de stap naar het buitenland te maken.’

 

Investeerder

Door de snelle groei tot marktleider stapte investeerder Waterland september 2013 in Didix. Het bedrijf wil met de steun van deze participatiemaatschappij verder groeien in het buitenland.

 

De Nederlandse cadeaukaartmarkt heeft een omvang van tussen de 600 en 900 miljoen euro, schreef Het Financieele Dagblad in september 2013. Dat is inclusief de bruto waarde van de producten en diensten die met de kaarten worden aangeschaft. Didix heeft een marktaandeel van circa 40 procent (omzet 25 miljoen euro, winst 1 miljoen euro).

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen