Post-Kogeko overgenomen door Müller Fresh Food

Redactie team, Brookz | February 2, 2015

Strategische bedrijfsovername

De overname, die vrijdag is bekendgemaakt, past in de strategie van Müller Fresh Food Logistics. De familieonderneming streeft ernaar de basis te verbreden: het wil in de Benelux zowel een koel- als een diepvriesdistributienetwerk opbouwen. Klanten van Müller zijn vooral levensmiddelenproducenten en -afnemers. Door de uitbreiding in Roelofarendsveen groeit de diepvriescapaciteit van Müller met bijna 7000 palletplaatsen en krijgt de Twentse onderneming de gewenste opslaglocatie in de Randstad. Met de nieuw verworven vestiging ontstaat ook de mogelijkheid om in de dichtbevolkte regio een distributienetwerk op te zetten voor consumenten.

Internationale expansie

Het Holtense familiebedrijf biedt nu nog werk aan ruim 500 medewerkers en bestaat naast Müller Fresh Food Logistics ook uit European Truck & Trailer Care, een onderhoud- en reparatiebedrijf. Voor de koel- en vriestransporten beschikt het bedrijf over ruim 200 trekkende eenheden. Directeur Jan Peter Müller (45) nam in 2006 de leiding van het bedrijf op zich, samen met zijn broer Anton (50). De broers vormen de derde generatie in het bedrijf. Grote klanten van Müller zijn voedselproducenten, vaak uit de regio, zoals Zwanenberg, Stegeman, Johma en Uniekaas. Het bedrijf wil vooral buiten Nederland verder groeien. Van de jaaromzet van € 50 mln realiseert het bedrijf nu nog 80% in Nederland. Wat Müller betaalt voor het vrieshuis, is niet bekendgemaakt.

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen