Nedac Sorbo neemt Ipko-Amcor over

Redactie team, Brookz | November 22, 2010

Bedrijfsovername

Het Duivense bedrijf koopt het belang van 66,7 procent in de groothandel op het gebied van damesbeenmode van Antea Participaties. De resterende 33,3 procent van de aandelen in de Zoetermeerse onderneming heeft Nedac Sorbo van het management via een bedrijfsovername overgenomen.

Ipko-Amcor is een groothandel op het gebied van private label-damesbeenmode. De panty's en pantykousjes worden onder meer verkocht bij Zeeman, Wibra, Hema, V&D en Albert Heijn. Behalve een private label voert Ipko-Amcor tevens het eigen merk First.

Voor Nedac Sorbo is de damesbeenmodemarkt geen onbekende. Het bedrijf is een specialist in non-food artikelen, waaronder schoonmaakartikelen, dierbenodigdheden, kantoorartikelen, producten voor persoonlijke verzorging en mode, waaronder panty's.

Management buy-out

Antea Participaties kreeg in het najaar van 2006 een meerderheidsbelang van 66,7 procent van Ipko-Amcor in handen door een management buy-out uit het Spaanse moederbedrijf. Het management nam het resterende aandelenpakket van 33,3 procent over.

'Met deze exit hebben we een mooi rendement gemaakt voor onze aandeelhouders', zegt directeur Robert de Boeck van Antea Participaties. 'Want Antea heeft op de investering in Ipko-Amcor een bruto rendement behaald van 21,4 procent per jaar'.

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen