Overname Scoupy door Sanoma

Redactie team, Brookz | June 3, 2016

Datagedreven marketingplatform

Sanoma Nederland is het mediabedrijf achter Libelle, Linda, Nu.nl en Donald Duck. Met deze overnames gaat de uitgever uit Hoofddorp, onderdeel van het Finse Sanoma, zich nog meer richten op het verzamelen en verkopen van online consumentendata. Het bedrijf is op dit terrein ook actief met hettestpanel.nl, waarmee de nieuwe aanwinsten straks intensief gaan samenwerken. Sanoma wil zo bouwen aan het grootste datagedreven marketingplatform voor consumentengoederen in Nederland.

Volgende groeifase

Sanoma was al met een minderheidsbelang betrokken bij Scoupy. Binnen het mediabedrijf moet de jonge onderneming de volgende groeifase in. Concrete cijfers over omzet, winst en het overnamebedrag zijn niet bekendgemaakt. Maar volgens Scoupy directeur Valentijn Bras is er sprake van zeer snelle omzetgroei, met 20 tot 30% maand-op-maand. De combinatie met Kortingisleuk.nl levert Scoupy 1,5 miljoen geregistreerde gebruikers op. Het afgelopen jaar werd €5 mln aan kortingen teruggestort op de rekeningen van consumenten. Er werken ruim veertig mensen.

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!