Sanoma neemt Fashionchick over

2013 M09 16

Bedrijfsovername

Fashionchick is een zogenaamde affiliatewebsite dat een selectie maakt uit het assortiment van postordebedrijven als Neckermann, Wehkamp en tientallen andere internetbedrijven. Zowel de site in Nederland als de internationale Fashionchick-sites laten volgens Sanoma veel potentie zien.

Het uitgeefbedrijf wil Fashionchick de komende jaren verder door laten groeien als een internationale key speler in online fashion. Het huidige managementteam van de modeaffiliatewebsite blijft in dienst. Fashionchick gaat de komende maanden in Nederland een aantal nieuwe websites voor heren en kinderen openen. Daarnaast worden in Duitsland een aantal dedicated websites voor herenkleding gelanceerd onder de naam MenToday. De webshop voor kinderkleding, die KidsToday gaat heten, wordt nu als onderdeel van ‘Parenting’ van Sanoma geopend.

Samenwerking

Mede-oprichter Aart Wallet heeft hoge verwachtingen van de volgende stap in de strategische samenwerking. 'De connectie van KidsToday met Parenting zorgt ervoor dat wij gebruik kunnen maken van de enorme klantendatabase van Sanoma. Zij hebben daarnaast een mailbestand met bijvoorbeeld informatie over welke klanten er zwanger zijn. Dit bestand kunnen wij gebruiken om deze vrouwen te attenderen op ons aanbod. En ook heeft Sanoma meer kennis van de kidsmarkt dan wij, wat voor ons goed uitkomt', aldus Wallet in een interview met het vakblad Twinkle Magazine.

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!