Sapph in handen van Coolcat-eigenaar

2011 M08 15

Om hoeveel procent van het totale aandelenpakket het gaat en tegen welke prijs, is niet bekend. Beide modemannen zouden nog onderhandelen over de verdeling.

Bedrijfsovername

De gedeeltelijke bedrijfsovername van Sapph is vrij geruisloos gegaan; Quote merkte de aandelentransactie op. Rob Heilbron verdwijnt dus niet helemaal naar de achtergrond, want de lingeriemerk-eigenaar gaat zich bezig houden met de marketing.

‘Dit is een mooie gelegenheid om wat meer afstand te nemen’, verklaart Heilbron. ‘In deze tijd ben je heel beperkt, met banken die niet meewerken. Als je wat wilt, kun je niet zonder grote speler.’

Marketingstrategie

Sapph veroverde snel terrein in Nederland door een opvallende marketingstrategie. Aan Vrij Nederland vertelde Heilbron dat hij alle leegstaande abri’s kocht. Op de billboards liet hij gephotoshopte, sexy modellen plaatsen met slogans als 'Dress less to impress', 'You ain't seen nothing yet' en 'Let's get wet'. Het leverde wel kritiek op, onder andere van vrouwenorganisaties, die de reclames te aanstootgevend of pornografisch vonden. Heilbron: ‘60 procent van de aandacht is negatief, 40 procent positief. Daarmee heb ik 100 procent aandacht.’

Wat de plannen van modegigant Roland Kahn zijn met de aankoop van Sapph, is nog niet bekend. ‘Hij is met vakantie’, zegt Heilbron tegen Quote. ‘Maar hij is niet de man om iets te kopen en er vervolgens een klein tentje van te maken. Ondanks dat ik hem al jaren ken, weet ik eigenlijk weinig van hem. Hij is niet zo van de publiciteit als ik. Dat geeft wel beperkingen voor mij, geen getetter van het dak meer.’

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!