Strategische overname Axender in Reclamefolder.nl

Redactie team, Brookz | October 2, 2012

Bedrijfsovername

Axender is een verspreider van reclamedrukwerk en huis-aan-huisbladen. Reclamefolder.nl is op afstand het grootste online folderplatform van Nederland. Door de strategische overname kan Axender de reclamefolders zowel als traditioneel printproduct én online verspreiden.

‘Reclamefolder.nl past naadloos in de toekomstvisie van Axender’, verklaart directeur Job Muller van Axender de bedrijfsovername. ‘Wij merken dat retailers steeds meer een combinatie wensen van de traditionele geprinte reclamefolder en een online variant. Met Reclamefolder.nl kunnen wij de landelijke en regionale retailers een groot bereik garanderen.’

Bedrijfsverkoop

Hoeveel procent van de aandelen oprichters Jeffrey van Rossum en Robin Streng verkopen aan Axender, is niet bekend. Beide eigenaren blijven wel verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Reclamefolder.nl. 

‘Het is goed dat Reclamefolder.nl nu onderdeel is van Axender, maar wel als bedrijf haar eigen identiteit zal houden’, zegt Robin Streng over de gedeeltelijk bedrijfsverkoop. ‘Het biedt voor ons meer mogelijkheden om te groeien, want bij retailers met een regionale focus zit er nog veel ruimte voor online verspreiding. Bovendien hebben we nu ook meer slagkracht om het platform te kunnen blijven vernieuwen en doorontwikkelen.’

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen