Talpa neemt belang in Identity Games

Redactie team, Brookz | September 25, 2012

Bedrijfsovername

Identity Games is de producent van vele bordspellen, zoals BNN’s de Lama’s en onvoorSPELbaar met Paul de Leeuw. Sinds kort maakt het Nederlandse bedrijf ook spellen voor tablets. Zo is voor de bedrijfsovername het iPad-speelbord ‘de GameChanger’ een belangrijke bindende factor tussen beide partijen.

 

‘Talpa is in de eerste plaats een echt creatief ontwikkelhuis, en dat zijn wij ook’, zegt creatief directeur Emile Kalis van Identity Games. ‘Talpa bedenkt en maakt TV-programma’s en wij spellen en spellen-apps, waardoor we perfect bij elkaar aansluiten. Identity Games kan voor Talpa een verlengstuk naar de huiskamer zijn.’ 

Management buy-in

Overnamematch maakte in 2012 een verhaal van Erik Spindler, die zich als MBI-kandidaat inkocht bij Identity Games. Hoewel hij in eerste instantie een volledige bedrijfsovername ambieerde en het Rotterdamse bedrijf eigenlijk geen derde man zocht, besloten Spindler en oprichters Kalis en Albert Meuter toch maar eens te praten.

 

‘Het was een prettig gesprek, waarin bleek dat we dezelfde mentaliteit hebben. Er was een klik tussen ons drieën’, zei Spindler toen over de management buy-in. Nu de directie een gedeeltelijke bedrijfsverkoop doet, moet het bedrijf verder groeien.

Redactie team, Brookz

De redactie van Brookz bestaat uit een team van deskundige en ervaren auteurs op het gebied van bedrijfsovername, groei en financiering. De redactie is onafhankelijk en schrijft objectief over nieuws, trends en ontwikkelingen in de Nederlandse overnamemarkt. 

artikel delen