Vriesversbedrijf Froster neemt G-Frost over

2011 M09 15

De bedrijfsovername past in het beleid om, na de fusie begin dit jaar tussen Van Rijsingen Diepvries en Rombouts Food International, met Froster een meer prominente positie op de Europese diepvriesmarkt te bereiken. 

Bedrijfsovername

De acquisitie van G-Frost betekent een aanvulling van de reeds aanwezige expertise. Froster is in zowel de retail- als out-of-homemarkt met een compleet assortiment vertegenwoordigd. ‘De koop van G-Frost is voor beide bedrijven de logische stap in dat proces, want alleen met schaalvergroting kan die doelstelling efficiënt gerealiseerd worden’, zegt een woordvoerder.

John Rombouts zal als algemeen directeur leiding geven aan Froster als concern. Wiro Sterk zal tot de Froster directie toetreden als verkoopdirecteur. De directie wordt gecompleteerd door Constan Heestermans, verantwoordelijk voor marketing & operations. 

Internationale speler

Froster levert niet aan de finale consument. Klanten die beleverd worden zijn gerenommeerde supermarktketens, out-of-home groothandels en industrie. ‘Omdat het segment vriesvers vanuit het specialisme een geheel eigen discipline is, wordt door afnemers steeds vaker een beroep gedaan op de leverancier, om met kant-en-klaar concepten te komen, die verder gaan dan alleen het voeren van een ijskoud assortiment.’

De out-of-home- en retailassortimenten kunnen al op korte termijn onderling beschikbaar komen, waarmee de afnemers van Froster zich hopen te kunnen onderscheiden. ‘Met meer dan 250 toeleveranciers en meer dan 5.000 artikelen in het assortiment, ligt daar de gigantische uitdaging een van de belangrijkste spelers te worden, waarbij nadrukkelijk ook over de Benelux-grenzen wordt gekeken.’

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!