Zoomin.TV overgenomen door MTG

2015 M07 21

Opmars videoplatforms

Zoomin toont volgens eigen cijfers maandelijks twee miljard video-impressies via verscheidene kanalen. Het bedrijf, dat tot vorig jaar voor een klein deel in handen was van Telegraaf-uitgever TMG, verspreidt zijn video's onder meer via media als Yahoo, AOL, Bild en Telegraaf. Daarnaast weet het via talloze eigen kanalen op Youtube miljoenen kijkers te bereiken. De groei van het bedrijf, dat zijn omzet in 2014 naar eigen zeggen met 70% zag toenemen, gaat gelijk op met de toenemende populariteit van andere videoplatforms als Netflix en Youtube. Vooral jongeren kijken steeds minder naar televisie en nemen hun toevlucht tot allerhande online-video's.

Strategische partner

Volgens Zoomi,TV-oprichter Jan Riemens is de match met MTG, dat online sportzenders heeft, maar ook eigen documentairekanalen en een grote gamestak, perfect. 'Het is een traditioneel televisiebedrijf, maar heeft inmiddels ook 20 eigen content producerende bedrijven. Zij weten exact waar wij mee bezig zijn en hebben heel duidelijk voor ogen waar ze heen willen met online video. Wij passen naadloos in die strategie.' Dat de nieuwe moeder onderdeel is van de veel grotere Kinnevik-groep kan ook geen kwaad wat Riemers betreft. Die Zweedse investeringsmaatschappij is mede-eigenaar van onder meer Zalando en Tele2. 'Bedenk eens hoe interessant het kan zijn voor een bedrijf als Zalando om via ons nu toegang te hebben tot een wereldwijd advertentienetwerk.'

 

artikel delen

Snel en succesvol uw bedrijf verkopen?

Anoniem je bedrijf verkopen via Brookz

Plaats een anoniem verkoopprofiel op Brookz en bereik in korte tijd meer dan 20.000 potentiële kopers!