Branche Kleding- en accessoiremerken
LandNederland
RegioWest-Nederland
ProvincieNoord-Holland
Het bedrijf is reeds verkocht en daarom kun je niet langer reageren op dit profiel.
Interieurmerk (B2B) in originele en authentieke wanddecoratie waaronder wandkleden, posters, lampenkappen en kussens voor zowel indoor als (grotendeels) outdoor.
Investeringsoverwegingen
Onderscheidend vermogen
Kansen (deels al in onderhandeling)
Personeel
Er zijn 3-5 FTE werkzaam in een gehuurd kantoorpand.
Klanten
Het bedrijf heeft in totaal ongeveer 500 vaste en terugkerende klanten (retail). Ook is er sinds begin dit jaar een webshop aanwezig.
Webshop
Op de webshop komend gemiddeld 7.000 bezoekers per maand. Het aantal pageviews bedraagt ongeveer 17.000 per maand. Een bezoeker blijft gemiddeld 2 minuten op de website.
Reden voor de transactie
In ruim 6 jaar tijd heeft de eigenaar de onderneming uitgebouwd tot een populair interieurmerk. Vanwege gezinsuitbreiding heeft de eigenaar gekozen om andere prioriteiten te stellen.
Financieel
De cijfers in de waarde rapportage betreft 2020. In 2021 betrof de omzet €310.000 met een resultaat van ongeveer €-5.000. Dit komt omdat de onderneming eind 2021 kosten heeft gemaakt om een grote deal binnen te halen met 23 grote Retail klanten (retail groepering) waarvan het resultaat in 2022 viel. Dit betrof enkel een start order. De Ebitda van deze deal is ongeveer €20.000. Daarnaast heeft het bedrijf meermaals hinder ondervonden van winkelsluitingen vanwege corona op piekmomenten (Pasen/Kerst). Omzet 2022 ligt momenteel 20% boven de omzet in de vergelijkbare periode vorig jaar.
Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een activa/passiva-transactie
Geschikt voor
Deze onderneming is interessant voor strategische kopers en investeerders.
Branche Kleding- en accessoiremerken
LandNederland
RegioWest-Nederland
ProvincieNoord-Holland
Het bedrijf is reeds verkocht en daarom kun je niet langer reageren op dit profiel.