Branche Softwarebedrijven
LandDuitsland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd
Het bedrijf heeft een AI-gestuurd netwerk van geïntegreerde poliklinische zorgpraktijken ontwikkeld. Het coördineert het patiëntentraject en de medische workflows in één ecosysteem.
Financiële status
Bestaande klanten
Ongeveer 60.000 patiënten verspreid over 14 praktijken.
Strategische partners
Oplossing
De gezondheidszorg is sterk gefragmenteerd en de verschillende zorgniveaus zijn geïsoleerd, wat leidt tot kostbare inefficiëntie en afnemende kwaliteit van zorg voor de patiënt. Ondanks innovatie op verschillende geïsoleerde gebieden blijft de coördinatie van zorg, van preventie via eerstelijnszorg tot speciale zorgbehoeften, ongecoördineerd zolang er geen coördinatie op een hoger niveau is die het patiëntentraject holistisch stroomlijnt.
Om dat te bereiken heeft het bedrijf volledig geïntegreerde eerstelijns- en specialistische zorgpraktijken en breidt het zijn virtuele zorgaanbod uit met een eigen platform dat momenteel in ontwikkeling is. Voor patiënten helpen onze tools met counseling, het boeken van en communiceren met artsen, zorg op afstand, recepten, verwijzingen en meer. Voor onze medische teams stroomlijnen we de workflows en automatiseren we tijdrovende taken om middelen vrij te maken voor de patiënt. Binnen ons netwerk kunnen we één patiëntenervaring bieden en efficiëntie en betere gezondheidsresultaten voor patiënten realiseren dankzij een transparantere en meer gegevensgestuurde benadering van de zorg.
Wereldwijd marktpotentieel
De Verenigde Naties merkten op dat in veel landen de vergrijzing van de bevolking en de toenemende last van langdurige chronische ziekten en meervoudige ziekten ervoor zorgen dat de huidige gezondheidszorgsystemen moeite hebben om effectief te voldoen aan de stijgende vraag naar zorg. Het cumulatieve effect van een aantal sociodemografische, economische en milieuveranderingen en de stijgende zorgverwachtingen hebben nieuwe eisen gesteld aan gezondheidsdiensten om zorg te leveren die proactief is in plaats van reactief, alomvattend en continu in plaats van episodisch en ziektespecifiek, en die is gebaseerd op duurzame relaties tussen patiënt en zorgverlener in plaats van incidentele, door de zorgverlener geleide zorg. Bestaande fragmentatie is het resultaat van overmedicalisering, buitensporige subspecialisatie en afzonderlijke verticale ziektegerichte curatieve zorgmodellen.
Dergelijke gefragmenteerde benaderingen verminderen de capaciteit van het gezondheidssysteem om continuïteit van zorg te bieden, wat leidt tot problemen met de tijdige toegang tot zorg, de levering van diensten van slechte kwaliteit, dubbel werk en inefficiënt gebruik van middelen. Deze benaderingen leiden ook tot een lage tevredenheid bij de gebruikers van de diensten en tot hiaten in de zorg voor patiënten met multimorbiditeit.
Hoewel veel zorgsystemen verschillend zijn in termen van regelgeving en dus organisatie, stelt technologie ons in staat om een gemeenschappelijke basis te bouwen om in de toekomst betere, patiëntgerichte zorg te bieden. Organisaties zoals het bedrijf zijn de drijvende kracht achter deze verandering en zijn over het algemeen niet gevoelig voor lokale verschillen.
Andere bedrijven op dit gebied hebben miljoenen opgehaald:
Kenmerk 2023-36
Branche Softwarebedrijven
LandDuitsland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd