De waardering van een bedrijf is vaak het startpunt voor de onderhandelingen tussen koper en verkoper. De uitkomst van deze onderhandelingen is de uiteindelijke verkoopprijs. Waardering en prijs zijn dus twee verschillende grootheden. Naast de waardering wordt de prijs ook bepaald door eventuele schaarste op de markt, onderhandelingsmacht van de partijen, de strategische waarde van het bedrijf voor de koper en mogelijke synergie-effecten voor de koper (kostenbesparingen, inkoopvoordelen).
Doe de berekeningHet aantal bodyfashionbedrijven is het afgelopen jaar iets afgenomen. En dat heeft waarschijnlijk te maken met het groeiende online aanbod, waardoor het aantal fysieke winkels afneemt.
In cijfers weergegeven zag het aantal bodyfashionbedrijven er in 2023 als volgt uit (CBS):
Een aantal trends en ontwikkelingen zorgen de komende jaren onvermijdelijk tot veranderingen, maar bieden bodyfashionbedrijven ook veel groei- en overnamekansen:
Je online onderscheiden van concurrenten doe je niet alleen door aanbod, maar ook door sterke contentmarketing. Maar dit blijkt nog best een uitdaging in de detailhandel, aldus Rabobank, die ondernemers van tips voorziet.
Ontwikkelingen in artificial intelligence en metaverse worden steeds vaker ingezet door online shops. En dat is niet voor niets, want het scheelt een hoop ongemak voor bedrijven én klanten. Direct je beste kledingstuk passen en laten opsturen, in plaats van verschillende soorten en maten bestellen en de helft retourneren werkt een stuk efficiënter.
Duurzaamheid is voor iedere sector een blijvende uitdaging, maar wel eentje die je klantenbestand kan vergroten. Het gebruik van duurzame materialen, hergebruik of tweedehands fashion is voor bodyfashionbedrijven echt een must.