MENU

Over Brookz

Brookz is in 2007 opgericht door Peter Rikhof, bedenker van het ondernemersplatform Sprout en voormalig hoofdredacteur van Management Team, het grootste managementtijdschrift van Nederland. Na 20 jaar loondienst was Peter vanaf 2005 op zoek naar een bedrijf om over te nemen. Maar dat viel tegen. Allereerst bleek de informatie over veel aangeboden bedrijven niet te kloppen. Daarnaast was het aanbod vaak niet meer actueel. En een geschikte adviseur vinden was ook een crime: waar moest je beginnen, wie kon je vertrouwen? Reden om na een jaar tevergeefs zoeken in 2007 zelf een overnameplatform te beginnen. Met als missie om de overnamemarkt zo transparant mogelijk te maken en ondernemers optimaal te helpen bij het kopen of verkopen van hun bedrijf.

Multimediaal platform

Inmiddels is Brookz met ruim 35.000+ aangesloten ondernemers, investeerders en adviseurs het grootste overnameplatform van Nederland. Brookz is 100% onafhankelijk en brengt ondernemers, investeerders en adviseurs direct met elkaar in contact. In de afgelopen 15 jaar zijn er via Brookz al meer dan 5.200 bedrijven verkocht, dat zijn er gemiddeld 6 per week.

Naast het online platform Brookz.nl organiseert Brookz 2 keer per jaar de Nationale Overname Dag en in december het Fusie & Overname Jaarcongres (met uitreiking van de Fusie & Overname Awards). Daarnaast verschijnt ieder jaar de Brookz 500, de complete jaargids met alle M&A advieskantoren, investeringsmaatschappijen en advocatenkantoren in de Nederlandse MKB-overnamemarkt.

Brookz.nl

Op de website van Brookz komen iedere maand ruim 50.000 bezoekers die op zoek zijn naar informatie over het kopen of verkopen van een bedrijf. Gemiddeld bekijkt een bezoeker 6,3 pagina’s en blijft 3 minuten op de website. Het Brookz-platform krijgt gemiddeld 1.000 nieuwe inschrijvingen per maand.

Missie

Het is de missie van Brookz om de overnamemarkt zo transparant mogelijk te maken en daarmee ondernemers optimaal te helpen bij het kopen of verkopen van hun bedrijf.

Visie

De MKB-overnamemarkt professionaliseert in rap tempo en Brookz is daarin de afgelopen 15 jaar één van de voortrekkers geweest. Deze centrale netwerkfunctie zal Brookz de komende jaren verder uitbouwen tot een one-stop-shop voor kopers en verkopers van een bedrijf.

Kernwaarden

  • Brookz staat voor excellente dienstverlening, innovatie en ondernemerschap.

  • Bij Brookz staat de klant centraal: alles draait om de kwaliteit en de toegevoegde waarde van onze dienstverlening.

  • Brookz gaat voor een lange termijn relatie met haar klanten en andere stakeholders. Wederzijds respect en het streven naar goede persoonlijke relaties staan daarbij voorop.

  • Bij Brookz zijn omzet en winst een resultaat van tevreden klanten, geen doel op zich.