Branche Kleding- en accessoiremerken
LandNederland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd
Wegens emigratie eind 2024 onze succesvolle webshop te koop aangeboden. Het bedrijf heeft meer dan 8 jaar uitstekende recensies op social media, Trustpilot en Google. Samenwerking met een Sustainable Textile Manufacturer in Portugal. Het bedrijf focust zich op eerlijke productie en kwaliteit voor de ontwikkeling van dit product. Het gehele proces van stofkleuring tot naaiwerk tot inpakken vindt allemaal in dezelfde regio plaats en voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen van de mode-industrie in Portugal. In Nederland voeren ze zelf de kwaliteitscontroles uit en pakken alle bestellingen in. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een musthave voor mama’s tijdens de zwangerschap, kraamtijd en jaren na de bevalling. Naast eigen merk label ook officieel verkooppunt van diverse Nederlandse merken in verkoop bijproducten: voedingsbh's, kraamondergoed en tassen.
Verkoopkanalen
Er wordt gewerkt met drie fysieke verkooppunten in Nederland en acht verkooppunten in België. De webshop is recent vernieuwd, de B2B en B2C bestellingen zijn volledig te integreren op één voorraadbeheer. Door de pasvorm en stofkwaliteit heeft het product een laag retourpercentage.
Social media en marketing
High traffic op Instagram bereikte accounts 166K, 1.3M weergaven in kwartaal 1, 2024. Bekende Nederlanders en influencers als brand vertegenwoordigers. In april verschijnt de glossy baby special: ‘Oh Baby!’ van &C (het bekende magazine van Chantal Janzen). De bestseller uit de collectie zal hierin worden uitgelicht.
De organisatie
De eigenaar besteed een aantal werkzaamheden uit:
Overdracht naar de nieuwe eigenaar uiteraard met overdracht van product, niche markt en social-media kennis opgedaan in de afgelopen 11 jaar. Verkoop van een goed lopend succesvolle webshop met voorraad om de Sales op niveau te houden.
Kerncijfers
Kansen voor de kandidaat-koper
Verwachting 2024: 10% stijging in aantal transacties en omzet. Realisatie van de begroting door nieuwe marketingkanalen en de nieuwe verbeterde webshop. De toekomst is de focus met name gericht op toegang tot een nieuwe markt: Duitsland. B2B uitbreiden naar babypark, babydump, geboortehuis, verloskundigenpraktijken en ziekenhuiswinkels in Nederland, België en Duitsland. Tevens synergie door inkoopvoordelen te behalen door de stof groot in te kopen. Hierdoor tevens een vermindering van out-of-stock en makkelijker inspelen op drukke piekmaanden. Collectie uitbreiden met bijvoorbeeld: babysokjes, mamajumpsuit, slaapzakken en de perfecte vluchttas, tevens ook te gebruiken als luiertas.
Reden van verkoop
Huidige eigenaar gaan emigreren.
Branche Kleding- en accessoiremerken
LandNederland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd