Administratieportefeuille

Financiële administraties, salarisadministratie en belastingzaken

Administratieportefeuille van een administratiekantoor ter overname aangeboden. Neem contact op via Brookz

Omzet € 225.000

Winst Op aanvraag

Sector Zakelijke dienstverlening

Branche Administratiekantoren

LandNederland

RegioMidden

In onderhandeling
FTE 2-5
Rechtsvorm B.V.
Type klanten B2B en B2C

Over de aan- en verkoop van deze propositie worden momenteel onderhandelingen gevoerd. Deze zijn exclusief en daarom is deze propositie tijdelijk niet beschikbaar.

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet € 225.000
FTE 2-5
Beschrijving

De portefeuille van een administratiekantoor, dat zich bezig houdt met het verzorgen van financiële administraties, salarisadministratie en belastingzaken.

Klantenkring
De onderneming heeft in haar 25-jarig bestaan een solide en loyale klantenkring opgebouwd. De klantenkring van de onderneming heeft een regionaal én een landelijk karakter en bestaat uit zowel bedrijfsmatige (MKB-bedrijven, ZZP’ers) als particuliere opdrachtgevers. De omzet daarentegen wordt voor meer dan 85% gegenereerd door de bedrijfsmatige opdrachtgevers.  

Bijzonderheden
Goed contact met de klanten, langjarige relaties, goede opbouw van leeftijd klanten, jong en oud, grote en kleine klanten, starters en doorstarters maar ook gevestigde relaties. 

Kansen
Omzet is nog te verhogen door de adviesmogelijkheden nog verder uit te breiden. website is nog uit te breiden en kan geupdate worden.

Nieuwe klanten
Meeste klanten komen via mond-tot-mond reclame wegens de centrale locatie en ook door de Google campagnes.

Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit salarisadministratie, financiële administratie, het opzetten van een administratie en jaarrekeningen, aangiften BTW, IB, VPB voor ondernemingen en ZZP’ers en belastingaangiften/aanvragen toeslagen voor particuliere klanten en samenstelverklaringen (zoals bijvoorbeeld Niwo).

Personeel
Naast de twee ondernemers is er een parttime medewerkster in dienst voor administratieve ondersteuning. Zij heeft een vast dienstverband voor 12 uur per week.

Kantoor
De onderneming is gevestigd in regio Utrecht/Gelderland/Flevoland. De huidige kantoorruimte zal nog tijdelijk worden aangehouden om voor de klanten de overgang herkenbaar te houden. Verkoop van de kantoorruimte behoort ook tot de mogelijkheden.

Reden voor verkoop
De huidige ondernemer wil meer tijd gaan besteden aan andere (zakelijke) activiteiten.

Geschikt voor
Opvolging wordt gezocht in de vorm van een MBI-kandidaat dan wel een bestaand administratie- of accountantskantoor dat een portefeuille wenst over te nemen.

Overdracht
Verkopers zijn bereid om na de bedrijfsoverdracht gedurende een nog nader te bepalen periode de overgang te begeleiden om zodoende de overdracht soepel te laten verlopen.

Aangeboden belang
De verkoper wenst de administratie portefeuille te verkopen.

Transactievorm
De onderneming wordt gedreven in de vorm van een besloten vennootschap. Echter er is geen sprake van een aandelentransactie. De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een activa/passiva-transactie. 

Omzet € 225.000

Winst Op aanvraag

Sector Zakelijke dienstverlening

Branche Administratiekantoren

LandNederland

RegioMidden

In onderhandeling
FTE 2-5
Rechtsvorm B.V.
Type klanten B2B en B2C

Over de aan- en verkoop van deze propositie worden momenteel onderhandelingen gevoerd. Deze zijn exclusief en daarom is deze propositie tijdelijk niet beschikbaar.

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet € 225.000
FTE 2-5

Kom in contact met de verkoper

Kies het pakket dat bij je past
  • 100 % onafhankelijk platform
  • Meer dan 1000 bedrijven te koop
  • Geen extra kosten