Brookz Sectormonitor Digital Marketing

Gepubliceerd: 11 november 2025, Wietze Willem Mulder

Wil je een bedrijf kopen of je bedrijf verkopen in de sector Digital Marketing? Daar kan deze Brookz Sectormonitor jou bij helpen.

Met deze Sectormonitor willen wij kopers en verkopers feiten, cijfers en een vooruitblik presenteren die inzicht geven in het aantal transacties, de waarde-ontwikkeling van bedrijven en de laatste trends en ontwikkelingen in de Digital Marketing. Want bij ieder koop- of verkooptraject geeft een gedegen voorbereiding rust, overzicht en structuur.

Sectorinformatie

De sector Digital Marketing in Nederland is een dynamische en snelgroeiende branche die zich richt op het promoten van producten, diensten en merken via digitale kanalen. Deze sector speelt een sleutelrol in het moderne bedrijfsleven, waar online zichtbaarheid en datagedreven strategieën steeds belangrijker worden.

Sectorvisie

De digitale marketingsector evolueert razendsnel en zal tussen 2025 en 2030 ingrijpend veranderen door technologische innovaties, veranderend consumentengedrag en strengere regelgeving. In deze sectorvisie verkennen we de belangrijkste thema’s die bepalend zullen zijn voor de toekomst van digitale marketing.

Waarde-ontwikkeling

Voor digitale marketingbedrijven met een EBITDA van circa €1 mln of meer ligt een realistische waarderingsbandbreedte tussen 7 en 9 x EBITDA, afhankelijk van de mate van technologie-integratie, schaal en risicoprofiel. Deze waarden liggen aanzienlijk boven het sectorgemiddelde van traditionele media- en reclamebedrijven en bevestigen dat Digital Marketing een zelfstandige sector vormt binnen de bredere communicatie-industrie.

Praktijkcase

Voor ondernemers Sebastiaan Pieters en Aissa Ballafkir was de keuze simpel: niet gegeten worden, maar eten. Nu willen ze met Ochestra DGTL, hun groep van digital marketing-bedrijven, samen met investeerder NLMP naar marktleiderschap. 'Wij zijn nog maar net met hoofdstuk 1 begonnen.'