Uitgeverij en eventorganisatie niche markt

Met maandelijks magazine en jaarlijks een indoor-evenement


Beschrijving

De onderneming geeft maandelijks een Nederlandstalig magazine uit en organiseert jaarlijks een indoor-evenement. Het magazine wordt gedistribueerd in Nederland en België en bestaat al meer dan 30 jaar. Het magazine en event onderscheidt zich van andere bladen doordat het zich richt op een specifieke groep liefhebbers en het geldt als belangrijkste communicatiemiddel binnen de niche markt.

Bijzonderheden
Het jaarlijkse evenement trekt een aantal duizenden lezers/liefhebbers die kunnen genieten van show, lifestyle en activiteiten van aan de markt gerelateerde bedrijven. 

Reden verkoop
De eigenaar wenst zijn bedrijf te verkopen i.v.m. het bereiken van een leeftijd waarom hij zijn drukke werkzaamheden binnen het bedrijf wil beëindigen maar blijft voorlopig beschikbaar voor een goede overdracht van de activiteiten.

Kerncijfers
Voor een grotere strategische investeerder zijn synergieën te behalen. De genormaliseerde EBITDA is ca. € 240.000. 

Aangeboden belang
De verkoper wenst het volledige bedrijf (100%) te verkopen.

Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een Aandelentransactie, waarbij u aandeelhouder wordt van de huidige onderneming.

Geschikt voor
Deze onderneming is interessant voor strategische kopers/ investeerders. Het bedrijf is tevens interessant voor ondernemende MBI kandidaten met kennis van deze sector.

Omzet

€ 600.000

Winst

EBITDA € 240.000

Aantal Fte

2-5

Regio

Niet locatie gebonden

Sector

Media, reclame & communicatie

Type Klanten

B2B en B2C

Rechtsvorm

B.V.

Profielnummer

#26270

Brookz 500

Schrijf je nu (gratis) in voor de Brookz 500 en ontvang begin december deze dubbeldikke jaargids in je brievenbus!

Schrijf je in!