Uniek babyschoenenmerk in Nederland

Startklaar concept voor distributie en online verkoop

Uniek babyschoenenmerk in Nederland dat zowel moderne als tijdloze babyslofjes, babyschoenen en kinderschoenen op de markt brengt.

Omzet Op aanvraag

Winst Op aanvraag

Sector Detailhandel

Branche Kleding- en accessoiremerken

LandNederland

RegioNiet-locatiegebonden

Verkocht
FTE 1
Rechtsvorm Eenmanszaak
Type klanten B2B en B2C

Het bedrijf is reeds verkocht en daarom kun je niet langer reageren op dit profiel.

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet Op aanvraag
FTE 1
Beschrijving

Uniek babyschoenenmerk in Nederland dat zowel moderne als tijdloze babyslofjes, babyschoenen en kinderschoenen op de markt brengt. Speciale collectie die georiënteerd is op de Europese markt. Alle schoentjes zijn handgemaakt, hebben een zeer goede kwaliteit en afwerking, en zijn ontworpen op de ontwikkeling van de babyvoet. Startklaar concept voor distributie en webshop voor online verkoop met goede brutowinstmarges.

De fabriek en het merk van de babyschoenen bestaat zelf al meer dan 20 jaar, maar de schoentjes worden voornamelijk nog verkocht in Aziatische landen. De fabriek heeft zich volledig gespecialiseerd in het maken van babysloffen, babyschoenen en kinderschoenen.

Zowel de materialen als de slofjes en schoentjes zelf voldoen aan de diverse normen en richtlijnen. Het certificaat van de CPSIA (Consumer Protection Safety Improvement Act) is aanwezig en is altijd vijf jaar geldig. De laatste certificering is uitgevoerd in juni 2016.

Doordat de fabriek al meer dan 20 jaar ervaring heeft, sluiten de slofjes en schoentjes perfect aan op de ontwikkeling van de babyvoet. De babyslofjes zijn voorzien van een volledig leren zool met twee antislip pads zodat de baby tijdens het kruipen en de eerste stapjes voldoende grip heeft. De babyschoenen hebben een flexibele en buigzame loopzool, en bij de hiel van de binnenzool is een zacht kussen aanwezig zodat de ontwikkeling van de babyvoet optimaal wordt ondersteund.

Vrijwel alle modellen zijn in de neus wat breder ontworpen zodat de slofjes en schoentjes geschikt zijn voor zowel de wat smallere als ook de wat bredere babyvoetjes. Met een makkelijke klittenbandbevestiging is het schoentje tevens goed te verstellen op de breedte van de babyvoet.

Kwaliteitsproduct
Door de hoge kwaliteit en de unieke ontworpen onderscheid het merk zich ten opzichte van huidige babyschoenenmerken in Nederland en komt hierdoor in het hogere deel van het middensegment terecht. Hierdoor ontstaat een goede marge op zowel de slofjes als de schoentjes.

Veel van de babyslofjes en babyschoentjes die goed passen bij de Europese markt worden ontworpen door een Frans ontwerpbureau. Hierdoor zijn de ontwerpen veelal fris, modern, elegant, klassiek of juist tijdloos.

Alle slofjes en schoentjes worden volledig met de hand gemaakt en gecontroleerd op kwaliteit. Dit is duidelijk zichtbaar, want er is geen enkel schoentje dat van mindere kwaliteit is. De kwaliteit van de slofjes en schoentjes zijn daardoor uitzonderlijk hoog en overstijgen veel Europese babyschoenenmerken.

Wat is reeds gerealiseerd:
Distributie + import 

  • Distributeur van het babyschoenenmerk; 
  • Alle benodigde contacten met de fabriek; 
  • Super makkelijk importeren doordat de logistieke afdeling van de fabriek alles klaarmaakt voor import; 
  • Speciale afspraak met de fabriek en bedongen dat er geen minimale aantallen besteld hoeven te worden, ook niet per model of per maat; 
  • Door-to-Door Express verzending via TNT International voor een scherpe prijs zodat een bestelling binnen een week geleverd is. 


Website + webshop 

  • Volledige response website en webshop; 
  • Drag-and-drop opbouwen van website pagina’s; geen programmeerkennis nodig; 
  • Supersnelle pagespeed (altijd minimaal 80/100 op mobiel en 90/100 op desktop); 
  • Volledig ingerichte webshop; 
  • Automatisch voorraadbeheer; 
  • Multistep check out; 
  • Mollie payment integratie in check out; 
  • PostNL integratie via MyParcel; klanten kunnen in de check out de dag en moment van levering selecteren; 
  • One-click export voor pakketlabels; 

Online marketing

  • Volledig ingerichte Google Analytics; 
  • Ingerichte campagne voor Google Adwords; 
  • Automatische feed voor Google Shopping via Channable; 
  • Hotjar gekoppeld en ingericht voor visueel inzicht in hoe bezoekers de website doorlopen; 
  • Social media kanalen voor Facebook, Instagram en Twitter; 
  • Veel Europese domeinnamen van het babyschoenenmerk waaronder Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland en Frankrijk. 

Businessmodel

  • Bij online verkoop een uitstekende brutowinstmarge van €32,- t/m €40,- per paar schoentjes; 
  • Voldoende marge voor online marketing en om extra services te bieden zoals gratis verzending en een mooie verpakking; 
  • De prijzen van de slofjes en schoentjes zijn nu gelijk aan die van concurrerende Europese babyslofjes en babyschoentjes; 
  • Goed businessmodel voor samenwerking met zelfstandige schoenenzaken en babyspeciaalzaken, waardoor ook zij profiteren van de online verkoop; 
  • Goede groeikansen voor combinatie van online verkoop en verkoop in fysieke winkels.   

Voorraad + ondersteuning

  • Aanwezige voorraad met een verkoopwaarde van ca €8.500,-; 
  • Indien gewenst kan de huidige ondernemer ondersteuning bieden op het gebied van marketing en het online zetten van nieuwe collecties zoals de productfotografie en SEO teksten; 
  • Overname is inclusief twee dagen kennisoverdracht. 

Huidige ondernemer
De huidige ondernemer is van oorsprong een Bedrijfskundig Informaticus, maar heeft zich al jaren gespecialiseerd in marketing, met een focus op online. Door bedrijfskunde te combineren met marketing kan de huidige ondernemer uitstekend concepten en bedrijven startklaar maken. De huidige ondernemer is zelfstandige en heeft een eigen reclame- en marketingbureau.

Reden voor verkoop
De huidige ondernemer zet vaker concepten op om deze startklaar te verkopen. Zo krijgen andere ondernemers de kans om direct van start te gaan met een goede basis.

Geschikt voor
Ondernemer die graag actief wil zijn in de retail en bij voorkeur affiniteit heeft met mode en baby- / kinderartikelen.

Omzet Op aanvraag

Winst Op aanvraag

Sector Detailhandel

Branche Kleding- en accessoiremerken

LandNederland

RegioNiet-locatiegebonden

Verkocht
FTE 1
Rechtsvorm Eenmanszaak
Type klanten B2B en B2C

Het bedrijf is reeds verkocht en daarom kun je niet langer reageren op dit profiel.

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet Op aanvraag
FTE 1

Kom in contact met de verkoper

Kies het pakket dat bij je past
  • 100 % onafhankelijk platform
  • Meer dan 1000 bedrijven te koop
  • Geen extra kosten