JM Corporate Finance - Adfactor 2Artboard 91

Adfactor werkt al jaren regelmatig samen met RTL en beide partijen werden zich steeds meer bewust van de aanvulling die we elkaar brachten. RTL beschikt over 8 tv-zenders en op digitaal gebied is dit aangevuld met RTLXL, Videoland en Buienradar. RTL heeft de ambitie om op het digitale vlak te groeien, Adfactor streeft ernaar om hun fundament te verstevigen op het gebied van video en YouTube.

De klik tussen beide partijen was er, evenals het juiste moment. Door iemand uit de branche werd Adfactor gewezen op JM Corporate Finance. Eerder begeleidden wij al een online media klant bij de aankoop van Datingsite Pepper van RTL. Nu stonden we aan de andere (verkoop)kant. De verkoop van 60% van Adfactor aan RTL Nederland is een uitstekende strategische zet, die een verdere groei voor beide partijen betekent.

Uiteraard zijn wij dit proces begonnen met een evaluatie van de waardering van Adfactor, hetgeen vervolgens heeft geleid tot prijsonderhandelingen. Het voorbereiden van het boekenonderzoek middels een dataroom en tenslotte het meelezen van de transactiedocumenten opgesteld door de advocaten van beide partijen betekenden het sluitstuk van onze dienstverlening.

De onderhandelingen hebben wij op juridisch, financieel, commercieel en operationeel terrein zo met Adfactor en RTL ingepland dat de samenwerking al direct effectief zou zijn.

Datum van de deal: 2017-09-01