Secuvita: een overname is teamwork

Secuvita: een overname is teamwork

Beschrijving

Secuvita is een toonaangevende aanbieder van thuiszorg-technologie. In een wereld die zich steeds sneller ontwikkelt, zorgt Secuvita voor innovatieve oplossingen die de kwaliteit van leven van cliënten, patiënten en bewoners verhogen.

In juni 2021 heeft het Engelse bedrijf Tunstall een 100% belang verworven in Secuvita. Deze overname biedt Secuvita de mogelijkheid om nog verder uit te breiden, en om haar cliënten te blijven voorzien van innoverende technologische oplossingen. JPR Advocaten en Claassen Moolenbeek & Partners begeleidden Secuvita bij deze bijzondere deal. 

Overname via Teams

'Dit was mijn eerste overname die volledig via Teams heeft plaatsgevonden', aldus Ed Jansen Venneboer, partner bij Claassen, Moolenbeek & Partners. Als bedrijfsovername-adviseur is hij vanaf het eerste moment bij het overnametraject betrokken geweest. De corona-pandemie zorgde ervoor dat onderhandelen alleen op afstand mogelijk was. Bedenk daarbij de verschillende nationaliteiten en culturen van de betrokken partijen, en dan kan rustig gezegd worden dat het overnametraject een uitdaging was. 'Gelukkig waren Marjolein van Leeuwen en Margreet Diemel van JPR Advocaten er om de plooien glad te strijken', vervolgt Patrick Gaasbeek, (voormalig) directeur van Secuvita. 'Zij staan hun mannetje, en dat zorgde ervoor dat mogelijke discussiepunten in de kiem werden gesmoord.' 

In de aanloop naar de deal zorgde Jansen Venneboer voor een bedrijfsanalyse, waardebepaling en informatiememorandum. 'Het is belangrijk om deze informatie zo nauwkeurig mogelijk aan te leveren aan de overnamekandidaat', vervolgt Jansen Venneboer. 'Vervolgens is het ook belangrijk dat de koper een goed due diligence-onderzoek uitvoert. Door een goede beoordeling van de uitkomst van dit onderzoek hebben we voor Gaasbeek de best mogelijke deal kunnen realiseren.'

Teamwork

Een overnametraject beperkt zich niet tot kantooruren. Gaasbeek: 'Het dagelijkse werk ging gewoon door, en het was fijn dat ik alle vragen die overdag bij mij opkwamen, ’s avonds aan Marjolein en Margreet kon voorleggen.' Marjolein van Leeuwen vult daarop aan: 'Zelfs de closing liep uit tot na middernacht. Maar dat doen we graag. Doordat we ook buiten kantoortijden bereikbaar zijn, hoeft de klant niet met zijn zorgen wakker te liggen, maar kunnen we die meteen wegnemen en actie ondernemen. Dat vinden we niet meer dan logisch.'

Zoals gezegd, maakten de verschillende nationaliteiten en culturen van de contactpersonen het overnameproces uitdagend. Gaasbeek: 'Het traject werd in het Engels gevoerd. Vooral juridisch Engels is niet eenvoudig.' Diemel vervolgt: 'Dan is het onze taak om ervoor te zorgen dat de klant weet wat er op papier staat en wat er is besproken. Je moet juridisch Engels dus kunnen vertalen naar eenvoudig en begrijpelijk Nederlands, en omgekeerd moet je de wensen van je klant in goed Engels aan de koper kunnen overbrengen. Het is dan noodzakelijk om te weten wat de klant belangrijk vindt in de deal en hoe hij over bepaalde onderwerpen denkt.'

Van Leeuwen: 'Een overnameproces is teamwork. Niet alleen tussen de advocaat en de klant, maar ook met adviseurs, zoals Ed. We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen: een goede deal voor Gaasbeek realiseren. En mede dankzij onze prettige en constructieve samenwerking is dat doel absoluut bereikt!'

JPR Advocaten
  • Euclideslaan

    3584 BL Utrecht

  • + toon alle adressen

  • Mr. H.F. de Boerlaan 34

    7417 DB Deventer

  • Koopmanslaan 4

    7005 BK Doetinchem