Sportmarketingbureau Goalden sluit zich aan bij Newww Media Group

Beschrijving

Goalden, een toonaangevend sportmarketingbedrijf, sluit zich aan bij Newww Media Group. Het bedrijf, opgericht door voormalig tophockeyers Billy Bakker, Mirco Pruyser en Daan Ros, heeft zich gespecialiseerd in het verbinden van merken met de sportwereld.

Met deze overname bundelen beide partijen hun krachten om merken nog sterker te verbinden met de sportwereld.

Oprichters met unieke sportervaring

Wat Goalden bijzonder maakt, is de ervaring en expertise van de oprichters die afkomstig zijn uit de top van de sportwereld. Billy Bakker, Mirco Pruyser en Daan Ros, allen oud-topsporters, hebben hun passie voor sport gecombineerd met hun kennis van marketing om een succesvolle speler in de sportmarketing te worden. Hun visie en netwerk in de sportindustrie vormen de kern van het succes van Goalden.

“Het is mooi om te zien hoe we elkaar versterken.” aldus Marten Post, oprichter Newww Media Group. “Met Goalden halen we niet alleen sportmarketingkennis in huis, maar ook drie gedreven ondernemers die weten wat er nodig is om te presteren op topniveau. Dat past perfect bij ons DNA.”

Nieuwe kansen voor groei

De overname door Newww Media Group biedt Goalden de mogelijkheid om haar groeiambities te realiseren binnen een breder netwerk van digitale marketingdiensten. Newww Media Group, bekend van merken als Iclicks en Traffic Today, zal de sportmarketingafdeling van Goalden versterken en verder uitbreiden.

Billy Bakker, Managing Partner bij Goalden: “De snelle afstemming op details in verschillende overeenkomsten wekt vertrouwen en vormt de sleutel tot sterke samenwerking. De expertise van Match Plan heeft ervoor gezorgd dat wij ons grotendeels konden bezighouden met de dagelijkse zaken”.

De rol van Match Plan

Match Plan adviseerde in het bijzonder bij het juridische deel van de transactie en was betrokken bij de onderhandeling van de Letter of Intent (LOI), aandeelhoudersovereenkomst, koopovereenkomst en uiteindelijke notariële afronding. Het dealteam, bestaande uit Rens Knevels, Lucas Troelstra, Sven Aaldering en Matthias Duijzer, zorgde voor een voortvarende afwikkeling van het proces.

Matthias Duijzer, Jurist bij Match Plan: “De samenwerking met de oprichters van Goalden hebben wij als bijzonder prettig ervaren. Het directe en open contact met Billy zorgde voor een soepel en efficiënt verkoopproces dat bijna als vanzelf liep. We kijken met veel plezier terug op deze transactie en wensen het team van Goalden, samen met Newww Media Group, alle succes bij het realiseren van hun gezamenlijke ambities.”

De verkoop van Goalden markeert een belangrijke stap in de uitbreiding van Newww Media Group in de sportmarketingsector en biedt het bedrijf nieuwe mogelijkheden voor groei en innovatie in de komende jaren.

Match Plan Fusies en Overnames
  • Pandhuijsenpad 5

    5038 CV Tilburg

  • + toon alle adressen

  • Nassau Ouwerkerkstraat 3

    2596 CC Den Haag