Verkoop NuCall B.V. (ICT-dienstverlener)

Verkoop NuCall B.V. (ICT-dienstverlener)

Beschrijving

De verkoop van NuCall B.V.

In de zomer van 2024 kwam Hans langs op kantoor. Hij wilde al een tijdje zijn ICT bedrijf verkopen, maar in de eerdere trajecten liep er steeds wat mis. Het voordeel daarvan was dat hij nu met de onderneming helemaal ‘verkoop klaar’ was. Het nadeel was dat het hem tijd en geld had gekost en hij nu nog niet een stap verder was.

De markt voor ICT bedrijven van deze omvang is erg goed dus ik wilde enthousiast aan de slag met een mooie verkoopstrategie. Hans had echter zelf zijn analyse gemaakt en wilde nog maar met 2 partijen praten, met een sterke voorkeur voor één partij. Sterker nog, hij was al in gesprek en er was ook al informatie gedeeld en er waren al prijzen genoemd. Alleen was Hans nog niet tevreden met de eerste indicaties en wilde hij meer en andere ondersteuning dan wat hij van zijn accountant ontving.

We hebben toen de al opgeleverde informatie geanalyseerd om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de mogelijk lagere voorstellen en hebben de partijen van betere informatie voorzien. Hierdoor konden de aspirant kopers een betere inschatting maken van de winstgevendheid en potentie van NuCall.

Dit leidde tot nieuwe gesprekken en betere uitgangspunten in de bieding en Letter of Intent, waardoor Hans zeer tevreden was met de uitkomst en er getekend kon worden.

De koper is TechOne, een grote MSP provider met een duidelijke overnamegroeistrategie. NuCall is onderdeel geworden van Hupra ICT, een deelneming van TechOne waarbij er een duidelijke synergie kan plaatsvinden in de dienstverlening van Hupra ICT en van NuCall. Bij TechOne werken meer dan 500 medewerkers en TechOne had in Nederland een omzet in 2023 van € 127 mln.

In de onderzoek- en transactiefase heeft N4MB3RS heel goed kunnen samenwerken met accountant, jurist en klant. Hierdoor is de due diligence redelijk snel doorlopen, ondanks het uitgebreide onderzoek door koper.  

Quote door adviseur

De kosten van de adviseur worden ruimschoots 'terugverdiend' binnen de grotere transacties. Dit zie je terug in betere uitgangspunten en/of een betere bieding en/of een strakker en efficiënter traject.

N4MB3RS
  • Utrechtseweg 129

    3818 ED Amersfoort