Branche Groothandel in consumentengoederen · Webshops
LandNederland
Regio Midden-Nederland
Geverifieerd
Log in om meer over het bedrijf te zien; zoals FTE, rechtsvorms, en meer. Of registreer gratis.
Dit gepatenteerde fietshelmenmerk is een Nederlandse design-startup die inspeelt op twee grote trends: de snelgroeiende e-bikemarkt in Noord-Europa én de aankomende helmplicht in Nederland voor jongeren. De markt groeit explosief, maar traditionele helmen worden slecht gedragen door slechte pasvorm en weinig aantrekkelijk design. Begin 2026 lanceert de onderneming de Echo Pro, ontwikkeld met Studio APE (4 TU Delft-alumni) en geproduceerd door Strategic Sports, ’s werelds grootste helmproducent.
Benodigd kapitaal: € 350.000.
Sterke punten
De gepatenteerde, aanpasbare helm lost het kernprobleem op: mensen dragen geen helm omdat hij niet lekker zit. Het SafeFit-systeem, multi-impactbescherming en geïntegreerd remlicht maken de Echo Pro veiliger, comfortabeler en esthetisch aantrekkelijk. Een stadfietshelm die mensen wél willen dragen. Daarnaast is de marktvalidatie sterk: via Kickstarter en Indiegogo verkocht het bedrijf 800+ helmen in de voorverkoop en consumenten bevestigden direct de premiumprijs van €149. Deze go-to-market richt zich op DACH, Nordics en Nederland, momenteel de hardst groeiende stedelijke fiets- en e-bikemarkten in Europa.
Branche Groothandel in consumentengoederen · Webshops
LandNederland
Regio Midden-Nederland
Geverifieerd
Log in om meer over het bedrijf te zien; zoals FTE, rechtsvorms, en meer. Of registreer gratis.