Volledige profiel zien?

Registreer u hier gratis & gemakkelijk


Klik hier om in te loggen

Participatie | Vernieuwend concept in de koffiebranche

Gepatenteerd concept en langdurige abonnementen


Beschrijving

De onderneming levert capsulemachines voor consumenten, hotels, kantoren en retail. Deze nieuwe speler in de koffiebranche richt zich op lifestyle en duurzaamheid. Naast kwaliteit maken geur, scherpte en sensualiteit van de koffie deel uit van het concept met een uniek en duurzaam businessmodel. Het concept is vernieuwend, innovatief en circulair.

Betreft
Financiering groeikapitaal middels storting aandelenkapitaal.

Benodigd kapitaal
Het benodigde kapitaal om maximaal door te kunnen groeien is in totaal € 1.000.000 in 2 tranches. De kapitaalverstrekking kan door meerdere aandeelhouders geschieden. 

Reden verkoop
De oprichters zoeken kapitaal om de groei een boost te geven zowel in Nederland als internationaal. Deze groei willen ze behalen via een grote lanceringscampagne richting consumenten. De pijler zijn dus marketing, een uniek IP (capsule en machine) en de stimulering van de verkoop middels uitbreiding met een nieuwe accountmanager.

Profiel onderneming
De onderneming is niet neergezet als een standaard koffiemerk. De onderneming richt zich op fair trade en 100% circulaire koffie middels de directe inkoop van een boerennetwerk en blockchain technologie. De cupjes zijn recyclebaar en zowel het cupje als het koffiedik wordt omgezet in nieuwe grondstoffen.

Kwaliteit
Men gebruikt voor de smaakbeleving 100% Arabica bonen voor de beste kwaliteit koffiebonen, die gebrand worden door een ‘eigen’ Italiaans roaster.

Businessmodel
Er is sprake van een gesloten en gepatenteerd systeem en capsule. De focus ligt op online (sociale) marketing en betalen voor gebruik. B2B wordt dit vertaald in langdurige contracten met o.a. hotels en sedert 2020 richting consument en kantoren met abonnementen tegen een vast bedrag per maand. De espressomachine is altijd in bruikleen en levering van koffie vindt plaats op de zaak of aan huis. Sterk onderscheidend vermogen is dat de onderneming beschikt over eigen licenties en patent en een uniek businessmodel.