Marrom - Mei-Concepts B.V.

Beschrijving

Mei-Concepts positioneert zich als een communicatiebureau voor instore & outstore communicatie. Haar belangrijkste marktsegment is de automotive industrie. Mei-Concepts vertaalt mediacampagnes van auto importeurs naar de showrooms van de dealers om de juiste merkbeleving te realiseren. Mei Concepts ontwerpt, vervaardigt en plaatst onder meer POS. Daarnaast adviseert zij dealers over de inrichting van hun showrooms (interieurconcepten) en events.

De directeur-eigenaar zocht naar een oplossing om zijn rechterhand in fasen aandeelhouder te laten worden waarbij uiteindelijk alle aandelen bij de rechterhand terecht zouden komen. Uitdaging daarbij was dat de kopende partij niet beschikte over voldoende financiële middelen en een bancaire financiering niet voor de hand lag. Jan heeft een oplossing uitgewerkt waarbij het belang in de komende jaren zal worden overgedragen. Daarbij is tevens afgesproken op welke wijze het management (en vooral de besluitvorming) zal plaatsvinden. Jan is nog steeds betrokken als (strategisch) adviseur bij de onderneming.