25 jaar Marktlink: onderscheidend ondernemen

25 jaar Marktlink: onderscheidend ondernemen

Marklink is uitgegroeid tot een overnameadvieskantoor met zeven vestigingen in drie landen en met inmiddels meer dan 100 werknemers. Marktlink is nu marktleider in de Benelux in de overnamemarkt, uiteindelijk wil het een wereldspeler worden. Marktlink staat nog steeds voor 'ondenemerschap'. In dit stuk laten we drie managing partners aan het woord: Tim van der Meer, Ferry Nahon & Tom Beltman.

Ondernemerschap

Het sleutelwoord voor Marktlnk is en blijft ondernemerschap, maar wat betekent dat dan precies volgens Marktlink? Tim van der Meer vindt de betekenis vooral te maken hebben met de fascinatie van ondernemers. Ondernemers hebben een positieve insteek op dingen en denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen. 

 

Vrijheid en verantwoordelijkheid

Vrijheid is daarnaast een kernwoord waar Marktlink voo staat. Iedereen binnen Marktlink is vrij om zelfstandig te ondernemen. Hoe je dit doet bepaal je zelf. Tom Beltman voegt daar nog plezier en lol aan toe. De adviseurs van Marktlink zitten daarmee op hetzelfde level als de ondernemers waarmee ze samenwerken. Voor de ondernemers is het de belangrijkste beslissing in hun leven en ze moeten de adviseur hierin kunnen vertrouwen, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee en adviseurs hebben vrijheid nodig om verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Onder andere het onbeperkte verlof wat Marktlink medewerkers op kunnen nemen onderstreept dit. 

Blik op de toekomst: van Benelux naar wereldspeler

“In het begin werden we gezien als cowboys die de markt betraden met een hoop geschreeuw om de zaken voor elkaar te krijgen.” vertelt Ferry Nahon. Door de jaren heen is Marktlink geprofessionaliseerd en is de kwaliteit van het advies verbeterd. Ondernemerschap en de focus daarop is echter altijd hetzelfde gebleven en nog steeds het toverwoord voor Marktlink. En Marktlink heeft een onophoudene groei-strategie: “Waar we nu een onderscheidende Benelux-speler zijn – met ook Duitsland, hoop ik dat we dit unieke Marktlink-concept kunnen uitrollen. In eerste instantie over Europa en later naar Azië en de VS.”

quote

Waar we nu een onderscheidende Benelux-speler zijn – met ook Duitsland, hoop ik dat we dit unieke Marktlink-concept kunnen uitrollen.

Ferry Nahon