E-commerce tandpastaconcept

Zoekt investeerder voor internationale groei
E-commerce tandpastaconcept met reeds 2.500 klanten zoekt naar investeerder om groei te bewerkstelligen. Neem contact op via Brookz
OMZET

€ 360.000

EBITDA

Op aanvraag

AANTAL FTE

2-5

REGIO

Niet locatiegebonden

SECTOR

IT, online & e-commerce
Participatie

TYPE KLANTEN

B2C

PROFIELNUMMER

#30133

RECHTSVORM

B.V.

Beschrijving

Tandenpoetsen moet weer een feestje worden, dat is het motto van deze startup die met deze ambitie een geheel nieuwe tandenpoetsbeleving op de markt brengt.

Het product
Het principe is simpel: creëer een totaalbeleving van tandenpoetsen, waar kinderen echt onderdeel van zijn. Kopers ontvangen met het starterspakket een prachtige doos met leuke verhaaltjes, een (onbreekbare) bewaarpot voor de tandpastatabletjes, de tabletjes zelf, een spoelbeker, bamboe tandenborstel en beloningsstickers. Met het speciaal voor deze startup ontwikkelde tandenpoetsliedje, dat meteen in je hoofd gaat zitten, is de beleving compleet.

Businessmodel
De producten worden zowel los op de website verkocht als in een abonnementsvorm. Het product wordt bovendien nu ook verkocht via e-commerce platforms, hier ligt echter nog heel veel potentie. Op dit moment worden er gesprekken gevoerd met een aantal potentiele webshops en drogisterijen. 

Klanten
Op dit moment heeft de startup iets meer dan 2.500 klanten bediend en daar bovenop ongeveer 150 abonnementen verkocht hetgeen voor recurring omzet zorgt. De klanten van de onderneming zijn over het algemeen B2C.

Bijzonderheden
Plezier, avontuur en gemak vormen de ingrediënten van het leukste (vegan) tandpastaproduct ter wereld en is sinds februari verkrijgbaar op de eigen website van de startup. Met een starterspakket en abonnement halen ouders niet alleen een feestje in huis, ze dragen ook bij aan een betere wereld, gezien het volledig duurzame productieproces van deze start-up. De USP van de startup zijn allereerste tandpastatablet voor kinderen en dat de producten eco en vegan zijn.

Omzet
De maandelijkse omzet van de onderneming is nu €30.000,-. De prognose voor de komende 12 maanden is €500.000,-. De prognose voor de komende 12 maanden is €1.500.000,-. 

De investering
Het doel van de investering is het doorgroeien van de onderneming. De startup zit nu echt in het momentum. Ze willen binnen 3 maanden een versie voor ouders lanceren, zodoende het hele gezin meenemen in hun unieke concept. Het benodigde kapitaal is €500.000,-. De ondernemer is op zoek naar een investeerder met ervaring in internationale expansie en eventueel retail/E-commerce. Bij voorkeur een angel investor.

Geschikt voor
Een MBI kandidaat met kennis op het gebied van retail/buitenlandse expansie is ook mogelijk. 

Groeimogelijkheden
Daarnaast wil de startup uitrollen naar andere landen, de startup heeft net ook verzending naar België, maar ze willen binnen het jaar ook in Duitsland, UK, Canada & USA lanceren. Het is het doel om binnen een jaar de absolute marktleider te worden in de Benelux en de missie van de startup om het allerleukste merk voor het gezin intercontinentale/mondiale markt te zetten.

Overig
De ondernemer heeft ervaring als business director mobile Europe en heeft gewerkt voor diverse B2C merken. Het is de ondernemer tevens gelukt om in 2020 een (angel) investeerder aan te trekken die reeds in de onderneming heeft geïnvesteerd.

Investeerder uitgelicht


MKB Fonds, lange termijn investeerder voor het MKB.
Ondersteunt bij gefaseerde bedrijfsopvolging (pre-exit), professionaliseren en groei middels buy and build strategieën. Wij hebben geen vaste investeringstermijn, dit geeft rust en mogelijkheid tot het uitvoeren van een lange termijn strategie.