Een bedrijf verkopen
Je hebt de beslissing genomen om je bedrijf te verkopen. Dan sta je aan de vooravond van de belangrijkste deal in jouw leven. Deze stappen staan je te wachten als verkoper:
1
Maak je bedrijf verkoopklaar
2
Bepaal de waarde en prijs
3
Schrijf een verkoopprofiel
4
Vind de juiste koper
5
Onderhandelen
6
Maak de deal rond
Recente artikelen

Afspraak is afspraak?

Bij het opstellen van transactiedocumentatie moet goed worden nagegaan of de afspraken juist worden uitgewerkt, om zo min mogelijk ruimte voor discussie over te laten.

lees meer >

Een grondige analyse als basis voor prijsonderhandelingen

De omzetanalyse biedt een goede start voor onderhandelingen. Bij koper en verkoper ontstaat meer begrip over de haalbaarheid van de omzet- en EBITDA-verwachting.

lees meer >

Dré Lavrijssen (VLH Welding): 'Ik kan nu mijn droom waarmaken'

Dré Lavrijssen verkocht een meerderheidsbelang in VLH Welding aan investeerder MKB Fonds. 'Sommige mensen denken dat het emotioneel voor mij was om een deel van het bedrijf te verkopen, maar dit is honderd procent het plan.'

lees meer >

Letter of Intent

Een Letter of Intent, ook wel een intentieverklaring genoemd, is de eerste stap voorafgaand aan de definitieve koopovereenkomst van een onderneming. Wat moet er allemaal in deze intentieverklaring worden opgenomen?

lees meer >

Franchisenemer worden in 2022

Als ondernemer kun je een eigen onderneming starten of een bedrijf kopen. Maar heb je wel eens gedacht aan franchisenemer worden? Een franchiseformule kan interessant zijn, maar vaak zijn ondernemers zich niet voldoende bewust van alle bijkomstigheden. 

lees meer >

Vendor loan

Er zijn verschillende manieren om een bedrijfsovername te financieren en een vendor loan kan onderdeel van de totale financieringsom.

lees meer >

Meer informatie over een bedrijf verkopen?

Een gedegen planning en voorbereiding geeft rust, overzicht en structuur. Dit verkoopstappenplan helpt je daarbij: door alle vragen en aandachtspunten uit dit document goed na te lopen en overzichtelijk voor jezelf op een rijtje te zetten. Daarmee vergroot je maximaal de kans op een succesvolle verkoop van je bedrijf.